هیئت رهروان شهدا

شهدا را یاد کنید ولو با ذکر یک صلوات

هیئت رهروان شهدا

شهدا را یاد کنید ولو با ذکر یک صلوات

نام:   سید محمد   نام خانوادگی:   صنیع خانی     تاریخ شهادت:  ././.   

سن هنگام شهادت: ... سال          منطقه شهادت: ...

عملیات: ... 

<<----------------------- روابط عمومی هیئت رهروان شهدا ----------------------- >>

زندگی نامه ایشان به زودی...

مروری بر زندگی سردار شهید سید محمد صنیع خانی

خادم آستان مقدس امام خمینی(ره)





شهید سید محمد صنیع خانی در برگزاری مراسم تشییع، خاکسپاری، شب هفت امام و چهلم و سالگرد امام(ره) و آماده سازی و ساخت حرم مطهر نقش ویژه ای ایفا نمود. عمده مسئولیت جابجایی و حمل و نصب سازه های فلزی حرم توسط سیدمحمد و همکارانشان انجام شد...


سید محمد صنیع خانی، فرزند، سیدموسی،در روز پانزدهم دی ماه سال1332 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. او در یک خانواده مذهبی رشد کرد و در دوران کودکی به همراه پدر در محافل قرآنی و مراسم مذهبی شرکت می کرد.
خانواده صنیع خانی در سال1338به تهران عزیمت کردند و در محله یخچال شوش، روبروی کوره مرکزی، ساکن شدند و پس از یکسال به نازی آباد نقل مکان نمودند.
سید محمد سال اول دبستان را در دبستان پور جوادی، در خیابان خزانه گذراند و درسال 1354 از دبیرستان الهی در رشته طبیعی دیپلم گرفت. وی که در دوران نوجوانی وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم طاغوت شده بود، در پاییز 1357 در حال توزیع اعلامیه های امام (ره) توسط ساواک دستگیر و زندانی گردید.
سید محمد با اوج گرفتن مبارزات مردمی و بازشدن درب زندانها، همراه باسایر انقلابیون در بند آزاد شد و در تظاهرات و حرکتهای مردمی تا طلوع فجر انقلاب اسلامی حضوری فعال یافت.
او در روز تاریخی 12بهمن ماه 1357 در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) در گروه انتظامات مراسم، عاشقانه خدمت کرد و در حماسه 19 تا 22 بهمن در تسخیر مراکز مهم و پادگانها نقش ارزنده ای ایفا نمود.
سید محمد از پایه گذاران کمیته انقلاب نازی آباد (منطقه 13) بود و با توجه به قرار داشتن یکی از مراکز توزیع مواد مخدر در محله باغ آذری در حیطه جغرافیایی منطقه 13، عملا ماموریت مبارزه با قاچاقچیان توسط این کمیته انجام می شد که سید محمد مسئولیت آن را بر عهده داشت.
سید محمد صنیع خانی در بهار سال1358 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و با توجه به اینکه سپاه منطقه 13 و کمیته منطقه 13 عملا در هم ادغام شد و هر دو با مدیریت واحد اداره می شد و پس از مدتی کل مجموعه مبارزه با مواد مخدر به همراه افراد شاغل به واحد اطلاعات سپاه منتقل گردید.
سید محمد از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل لانه جاسوسی آمریکا، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی بر عهده گرفته بود.
سردار شهید سید محمد صنیع خانی بنیانگذار و فرمانده ترابری سپاه بود. وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگانهای رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و به شایستگی از عهده این وظیفه خطیر بر آمد.
ترابری سپاه در عملیات والفجر8 در سال 1364 عملیات جابجایی امکانات،تجهیزات و نیروی انسانی، را با رعایت اصل غافلگیری با موفقیت به انجام رسانید که یکی از عوامل موثر در پیروزی این عملیات به حساب می آمد.
منبع: http://www.sanikhani.blogfa.com

نظرات  (۱)

سلام: متدین،خوشرو ،شجاع، صبور ،عاشق و مقید به دین و وطن وامام و رهبری،سخت کوش وپرتلاش ،کار راه انداز و مشکل گشا،خانواده دوست ،خلاصه کلام به تمام معنی مرد

پاسخ:
سلام 
خیلی ممنون 
در صورت تمایل ،خاطره ،عکس و یا هر چیز دیگه مربوط به شهید بزرگوار رو در اختیار ما بگذارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی